piątek, 3 czerwca 2011

Polsko Turecki słownik branżowy

Kupiłem sobie notesik i biegam za Turkami coby mi wyrazy po ichniemu zapisywali. Tu se będę pisał słówka, które mi się przydają w pracy, a nóż widelec się to komuś kiedyś przyda (a ja sobie zrobię powtórkę, o !) Jak czyta to jakiś fachowiec to niech mi popoprawia błędy ;-)

Szyki

Stop - dur

stęp - yuru (czyt. juru)

kłus - tiris

galop - kanter albo galop

utworzyć linię - Hizaya Gir (czyt. gizajar gir)

utworzyć okrąg - Cember yap (czyt. czember jap)

utworzyć kolumnę - Tek Sira

utworzyć pary - Esles ( czyt.eszlesz)

lewo - sol

prawo - sag (czyt. saa)

Przy stole

dosłownie - zdrowie w twoje ręce, czyli gratulacje dla kucharza - Eline salyk

Smacznego - Afiet dsum

Czego potrzebuje każdy prawdziwy Turek ?

At - konia

Avrat - kobiety

Silah - broni

Stajenne

Stajnia - oda

Boks - ahir

Pastwisko - Cayir ( czyt. czair)

Woda - su

Pasza - yemek


1 komentarz:

  1. Mateusz, to wszystko jest niesamwite!!!
    Uwielbiam takie historie, potwierdzaja moje spojzenie na swiat i wiare w niego.
    Dales mi dzis usmiech, bede tu zerkala co jakis czas kibicujac.

    Ba. Moze zdarzy sie tak, ze wpadne do istanbulu na kawe w te wakacje :-)

    Powodzenia, wiem, ze dasz rade spiewajaco!
    ida

    OdpowiedzUsuń